Już nie zmarnuję ani chwili, bo dni straconych gorycz znam...

sobota, 17 grudnia 2011

Rubio- W. Wharton


' Ślady ptaków na wilgotnym piasku,
Puste niebo.

Coś żyło, odeszło,
Coś pozostało.'

  • ' ..jak trudno czasem pozbyć się pewnych natrętnych myśli! Krążą obsesyjnie wokół jednej sprawy i nic nie można na to poradzić.'
  • 'Spieprzyliśmy wszystko przez te maszyny i inne zdobycze cywilizacji.'
  • 'Coś z niczego: takie rozwiązanie przemawia do wyobraźni.'
  • 'Jest to jedna z najlepszych stron życia: być z kimś i czerpać z tego radość graniczącą ze szczęściem.'
  • 'Ogarnia mnie niepokój, powraca ciemność, znów mam wrażenie, że rozpadam się na atomy.'
  • 'Przecinam kolejny wiążący mnie z przeszłością sznurek.'
  • 'taki już jestem: wkładam zbyt wiele emocji w podobne drobiazgi.'
  • 'samotny mężczyzna upodabnia się do zwierzęcia.'
  • '..a może miłość jest czymś, czego wszyscy pragną, a nikt nie osiąga? Może to pustka, której nie można wypełnić?'
  • 'Warto było zbudować ten dom dla samego widoku tej dziewczyny, kręcącej na czubkach palców piruety na środku pokoju. Cała budowla jest jak dekoracja postawiona dla tej jednej, jedynej sceny- dekoracja, którą po wszystkim można rozebrać.'
  • ' długotrwałe odosobnienie ożywia stare przyzwyczajenia.'
  • ' A zresztą, diabli z pierścionkiem: sama przyjemność kupowania go dla niej warta była tych pięciu funtów, nawet gdyby go miała nigdy nie zobaczyć.'
  • 'patologicznie nieszczery wobec własnych emocji'
  • ' Cała koncepcja "otwartego małżeństwa" zaczyna mi się wydawać czymś w rodzaju "otwartej rany" czy "otwartego ścieku".'
  • 'Ten, który kocha nadal, kiedy druga strona przestaje, jest na straconej pozycji.'
  • 'Szczęście wydaje się czymś nieosiągalnym, dopóki się go nie zazna. zaczynam zapominać o całej grozie życia, o tym, jak może być straszne. Wiem jednak, że tak naprawdę nigdy nie zapomnę, że ta groza zawsze będzie się czaić w najgłębszych zakamarkach mojej świadomości.'

2 komentarze:

  1. Czytałam tą książkę i była naprawdę niesamowita ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej książki Whartona. Niektóre cytaty bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń