Już nie zmarnuję ani chwili, bo dni straconych gorycz znam...

sobota, 19 listopada 2011

Milionerzy- Stanisława Fleszarowa- Muskat

Tom poprzedzający książkę 'Kochankowie Róży wiatrów'- połknięty w chwilkę. 
Do tej lektury na pewno powrócę jeszcze nie jeden raz.

  • 'Cóż, to cierpienie jest szczęściem twórców...'
  • 'We wszystkim można oszukać, tylko w gotowaniu i w miłości oszukaństwo zawsze się wyda.'
  • 'Ach, wyobraźnia to jedyna moja pociecha.'
  • 'Niech pan idzie ze mną.. niech pan mnie mocno trzyma i oddycha obok mnie, niech pan będzie, niech pan będzie i słucha razem ze mną, jak szumi woda w jazach, jak śpiewa na kamieniach i jak leci nie wiadomo dokąd...'
  • 'Jakby się człowiek o swoje nie dobijał, toby nigdy nic nie miał.'
  • 'Nie lubię kobiet, przy których czuje się, jakbym był w teatrze. Drugi człowiek nie musi być rozrywką.'
  • '(...) drugi człowiek zawsze jest cierpieniem...'
  • '(...) ale mnie o wiele bardziej interesuje twoja przyszłość niż przeszłość.'
  • ' Miłość powinna mieć tylko początek...'

Dziś nie czuję się na siłach, aby napisać kilka słów od siebie- mój umysł usilnie stara się zasnąć a ja zamierzam mu na to pozwolić.. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz