Już nie zmarnuję ani chwili, bo dni straconych gorycz znam...

czwartek, 22 listopada 2012

Zatoka śpiewających traw- S. Fleszarowa- Muskat


' Zatoka śpiewających traw' - S. Fleszarowa- Muskat:
  • '(...) był nie wysychającym źródłem miłych niespodzianek.'
  • ' Tutaj dusza w człowieku staje się liryczna.'
  • ' Księżyc- ogromny złoty pieniądz, za który można kupić całą noc.'
  • ' Oto jest tak, jak powinno być co dnia albo jak pragnie się, żeby było co dnia, ponieważ właśnie tak nie jest, ponieważ bywa tak nieczęsto.'
  • ' Jeśli istnieje niebo dla marynarzy nie może być niczym innym, jak właśnie oświetlonym jasno portem, ku któremu płynie się z czarnej nocy.'
  • ' Cztery ściany stawały się domem dzięki ludziom, trzeba było czyichś głosów, stąpań, skrzypienia drzwi, podśpiewywania w łazience, żeby wróciła radość przebywania tutaj, oddychania, patrzenia na wciąż ten sam widok za oknem.'
  • ' Wszystkie niepokoje są po to, żeby ludzie lepiej rozumieli cenę pewnych rzeczy.'
  • '(...) cierpienie i szczęście- czy kiedykolwiek istniały osobno?'

I coś zasłyszanego:
'Dla żeglarza, który nie wie do jakiego portu zdąża niepomyślny jest każdy wiatr.'

2 komentarze:

  1. Witaj Emilko:)

    Znalazłam Twego Bloga jak to się mówi "całkiem przypadkiem", chociaż ja w przypadki nie wierzę, dlatego też uradowało mnie, że trafiłam do Twego świata, gdzie piękno książki przekazujesz. Cieszę, się, że są tacy ludzie jak Ty, którzy w tym zabieganym świecie odnajdują czas na zaczytywanie się!

    Ja również od lat zaczytuję i myśli wypisuję z książek, przez ten czas uzbierałam kilkanaście zeszytów i ciągle je zapełniam.

    Zgodnie z myślą, że "to nie my, ale książka nas wybiera" - będę zachodzić do Ciebie, by zobaczyć jaka Cię tym razem wybrała.

    Pozostawiam serdeczności dla Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za te słowa, bardzo mi miło. Niezmiernie się cieszę, że mnie znalazłaś. Żywię nadzieję, że zawsze znajdziesz tutaj coś dla siebie, a ja zawsze znajdę czas, żeby czytać i się moimi wrażeniami dzielić.
    Przesyłam ukłony

    OdpowiedzUsuń