Już nie zmarnuję ani chwili, bo dni straconych gorycz znam...

sobota, 11 lutego 2012

Falbanki - Krystyna Siesicka

Pierwsza z opowieści rodzinnych.

  • 'chodzenie jest takie ludzkie w zegarze!'
  • '-Czy trudno jest zdobyć wiedzę o życiu taką jak twoja, babciu? -Nie,  to nie jest trudne. Bolesne raczej.'
  • 'jeżeli tak wygląda miłość od pierwszego wejrzenia, to bardzo mi się ona nie podoba.'
  • 'Doszłam do wniosku, że on naprawdę nie wie o tym, że swoim kapciem dotyka mojego i że dla mnie to może coś znaczyć.'
  • 'Trzy "N". "Nigdy, Nikomu, Niczego".
  • 'Kiedy byłam mała, marzyłam o tym, żeby wreszcie dorosnąć, a teraz dałabym majątek za to, żeby mieć pięć lat i zacząć wszystko od początku...'
  • 'Nie można mylić zakochania z miłością. Zakochanie jest szaleństwem, które trzeba kontrolować, bo wcale nie wiadomo, czy będzie z niego miłość. Dopiero miłość jest poważną sprawą. Czasami trzeba długo szukać, zanim znajdzie się człowieka odpowiedniego do miłości.'
  • 'Nie można zostawić człowieka tylko dlatego, że się na chwilę zwątpiło w jego niezbędność.'
  • 'Jeżeli tajemnica ma zostać tajemnicą, powód tego też jest tajemnicą.'
  • 'Jesteśmy jak aktorzy w teatrze, uświadomiłam sobie, każde z nas gra swoją role i nawet kiedy milczymy, ta chwila też coś znaczy, bo dla każdego z nas ma jakiś dalszy ciąg. (...)nikt z nas nie może uciec z tej sceny ze swoją kwestią, gramy razem. Nasze życie to sztuka pełna uzależnień...'
  • "chyba będziesz miała" to czas, który w gramatyce powinien nazywać się przyszły wątpliwy.'
  • 'Łatwo jest kochać i odchodzi się łatwo. Najtrudniej jest wybaczać.'
  • 'Nie zna się prawdy o drugim człowieku, nawet jeżeli mówił ci coś o sobie, to jest niemożliwe. (...) człowiek jest nieprzekładalny na słowa. Podobnie z faktami. Kto wie, czy nie ważniejsze od faktów jest to, co dzieje się po nich, i dlatego tak ostrożnie trzeba ważyć własne sądy.'
  • 'Trzeba żyć tak, żeby nie wstydzić się swojego miejsca w czyimś pamiętniku.'

1 komentarz:

  1. Jestem zaskoczona, bo "Falbanki" czytałam dawno temu, jednak pamiętam większośc tych cytatów, jak i sceny im towarzyszące. Szczególnie to 'Trzy "N". "Nigdy, Nikomu, Niczego" Tamary wbiło mi się w pamięc. No, ale tak jest z takimi książkami.

    OdpowiedzUsuń