Już nie zmarnuję ani chwili, bo dni straconych gorycz znam...

wtorek, 10 stycznia 2012

Pejzaż Sentymentalny - Krystyna Siesicka

Kontynuacja "Zapałki na zakręcie", również czytana po raz kolejny. W ogóle nie pamiętałam jej treści, pamiętałam natomiast uczucia jakie mi towarzyszyły przy jej lekturze. I znów się nie zgadzam! Nie zgadzam się z tym, jak potoczyło się życie Mady i Marcina.. Ale jak widać, w książkach jak w życiu, nie zawsze się układa tak, jak tego byśmy pragnęli...

  • 'Nie czeka się we śnie. To tez nieprawda, bo ja czekałam.'
  • 'Moja babcia Emilia lubiła dostawać bezużyteczne prezenty, cieszyły ją bardziej niż te, które zaspokajały nawet najpilniejszą potrzebę, bo uważała, że pochodzą z serca, a nie z rozumu.'
  • 'Z moich myśli zginęły wszystkie kropki i przecinki, zostały w nich tylko zaprawione złością wykrzykniki.'
  • 'lubię zapach mokrego lasu jesienią'
  • 'Lepiej mieć zły charakter niż żaden.'
  • 'Jest słodka, a przecież bywa, że kiedy człowiek coś słodkiego rozgryzie, okazuje się gorzkie w środku.'
  • 'Zwrot, że takiego pejzażu można szukać z księżycem jest piękny, przepraszam, że ci go zepsułam głupią świecą.'
  • 'chciał spłukać z siebie ta nieprzespana noc, bo zawiedzionego uczucia, niestety , spłukać nie można.'
  • 'wydawało mi się, że są obietnice, które się nie liczą.'
  • 'Nie można kogoś okłamywać niechcący. Jeżeli niechcący wprowadziło się kogoś w błąd, to nie jest żadne okłamywanie, tylko niefortunna pomyłka.'
  • 'Czasami więcej miejsca na miłość można znaleźć w pustych trzydziestu metrach kwadratowych.'
  • 'Kurtyna, koniec. To prawda, że życie zabrało się za pisanie kolejnego aktu, ale ja już w nim nie wystąpię. To, co chciałam zagrać w tej sztuce, zagrałam.'
  • 'Każdy wyjeżdżający w długą podróż musi pomyśleć o tym, co zostawia.'
  • 'Wiedziałem o niej prawie wszystko, co równie dobrze mogło znaczyć, że nie wiedziałem o niej prawie nic.'

Tak sobie myślę, że zawiodła mnie ta historia, bo my w ogóle nie lubimy przemijania..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz