Już nie zmarnuję ani chwili, bo dni straconych gorycz znam...

sobota, 21 stycznia 2012

Jezioro Osobliwości - Krystyna Siesicka

Pozwolę sobie posłużyć się metonimią: w Siesickiej siedzę po uszy!

  • 'Czasami człowiek od razu wygląda dobrze, bez żadnych starań. A czasami, żebyś na głowie stanęła, coś jest nie tak...'
  • 'W małym metrażu małe problemy urastają do gigantycznych rozmiarów. To nie ma nic wspólnego z proporcjami matematycznymi, to jest życie.'
  • 'Napisałam już, że jestem idiotką, a teraz muszę przyznać, że jestem idiotką niepoprawną! Wszystkie moje drogi prowadzą do Rzymu. Szukam miłości i stąd to wszystko. Nie szukam człowieka, szukam uczucia. To chyba jest najprawdziwsza rzecz, którą o sobie wiem.'
  • 'To może paradoksalnie brzmi, ale są dramaty, które kończą się happy endem...'
  • 'każdy człowiek ma swój własny rejestr uczynków, z których nie daje się nic wymazać!'
  • 'Człowiek nie tylko atakuje, człowiek się także broni...'
  • 'Jaka szkoda, że nie ma autentycznego powrotu do minionych chwil!'
  • 'Ale ja przecież czekam na coś innego, na gesty, które oznaczają coś więcej, na słowa, które chciałoby się pamiętać.'
  • 'Kiedy człowiek na coś czeka, czas wlecze się w nieskończoność.'
  • 'Śmiem wątpić, czy człowiek żyjący w epoce lotów kosmicznych może zapomnieć  o istnieniu telefonu!' 
  • 'Wolę sama rozgrywać swoje sprawy. Może rozgrywam  je źle, ale za to samodzielnie, nikt nie prowadzi mnie za rękę.'
  • 'Mam nadzieję, że noc okaże się mądrzejsza od wieczoru i podsunie mi jakieś rozwiązanie.'
  • 'U mnie słowa się nie liczą. Ja nie kocham słowami. Nie lubię słów, niektóre są chyba tylko po to stworzone, żeby je cofać!' 
  • 'nadzieja, że wszystko uda się naprawić zapomnieniem.'
  • 'I czułam w sobie jakąś przeogromną pustkę, w której nie było, żadnych wspomnień, ani dobrych, ani złych, pustkę, którą wypełnić może jedynie to, co nadejdzie.'
Kolejny raz przymierzam się do Falbanek, Wachlarzy i Woalek. Uwielbiam tą autorkę. Chociażby dlatego, że  jest pozytywna a w jej książkach żyją dobrzy, mądrzy ludzie.

1 komentarz:

  1. Świetne cytaty wybrałaś. Czytałam Jezioro Osobliwości dawno temu. Tak dawno, że już nie pamiętam o czym było. Ale Krysytyna Siesicka to była moja ulubiona autorka w czasach gdy chodziłam do podstawówki:)

    OdpowiedzUsuń